Featured post

Jangan Lupa Tanggungjawab sebagai PEWARIS HARTA PUSAKA!

Monday 10 November 2014

Ini Lumrah.. Tidak Semua Yang Tahu..

Ini lumrah kehidupan seorang perunding takaful & insuran. Demi menyebarkan kesedaran kepada orang ramai bahawa betapa pentingnya pelan takaful. 

Tonton disini.

Ada komen-komen membina & ada juga sebaliknya.

Antara komen-komen yang positif:

"sempoi sempoi gak ler...cuma nak bgtau...ramai orang anggap insuran ni tipu la...ejen penipu...mulut manis bagai...tp ramai yg masih tak tahu bertapa pentingnya insuran....anda semua boleh berikan berbagai alasan....xnk amik atau apa saja...sekiranya anda tahu bahawa mengapa insuran itu penting..nescaya anda akan berterima kasih kepada ejen insuran....ingat...semasa sihatlah anda akan ditawarkan....jika dah sakit atau sebagainya x guna dh ank beli insuran ....bagi yg tahu bertapa pentingnya insuran dpt membantu di saat susah....disaat memerlukan rawatan beribu ringgit....tahniah..."

"Antara melayu bodoh yang menolak insurance. Bila dah masuk hospital kerajaan akan tahu la nasib mu. Rm30k lepas kematian ringan kan beban family mu maybe mu ada hutang dengan orang atau badan lain. Hidup pokai tapi riak yang amat. I have insurance since my age 24. Tolak dengan cara nice bukan dengan takbur. Jika dah ada insurance bagi je tahu."

"Orang kebal memng x perlukan takaful. Tp dah sakit baru nak cri takaful. Heheh..1 day, brother nie akan paham kepentingan takaful. Cuma.masa tu layak.memiliki pelindungan takaful ataupun dah tak layak. Bkn smua orang layak.. cuba duduk.dan berjumpa dengan agen2 takaful, dan.bincangkan pasal.plan masa depan baru kita faham konsep dan kebaikan. Mcam kereta, orang sanggup amik 3party untuk nak murah bila accident bru garu kepala menyesal amik murah duit nak kna kluar. Sama jugak.life cover masa sihat harta 7 keturunan tp masa musibah berlaku baru tau erti kehidupan.. ini lumrah kehidupan, tp jangn risau agen.insurance dan takaful x pernah amik hati. Cuma sedih bila musibah berlaku.masa tu kami tak boleh tolong pasal awal2 tadi kata ada harta beguni dan kebal selama lamanya(maksud kebal bukan video di atas,tp jawapan lebih senang sy "sihat sy blum sakit"). Pandangan. Maaf kalau tersilap kata."

"aku dulu pun mcm mamat ni...tp sejak aku pg melawat org sakit kt hospital gov...terus aku subscribe insurance..bukanlah nk perlekeh hospt gov...tp masyaAllah dr tak sakit blh jd sakit aku tgk gov hospt ni..dan bila aku pk balik, takkan dah tua nanti aku nk susahkan anak bini kalau aku sakit, mmg lah perit byr bulan2...tp kita pun tak tau kesihatan kita ni mcmana..dan aku mengaku aku xsanggup admitted kt hospt gov..."

Tapi banyak juga komen yang negatif.. 

Anda dipihak yang mana? Positif atau negatif? Berfikiranlah secara waras.. 

No comments:

Post a Comment