Featured post

Jangan Lupa Tanggungjawab sebagai PEWARIS HARTA PUSAKA!

Friday 14 April 2017

AGENT VS FINANCIAL PLANNERS

Saya berpendapat ejen takaful mahupun unit amanah perlu berhubung dengan client mereka sekurang-kurangnya setahun sekali, atau dalam tempoh yang dirasakan perlu.


Ini kerana sebagai ejen mereka harus menilai semula coverage atau manfaat setiap client takaful. Boleh jadi, coverage mereka selepas berkahwin lebih tinggi semasa bujang. Kalau ada anak, itu sudah semestinya. Boleh jadi client tersalah mengambil takaful yang kurang bermanfaat yang menyebabkan beban ke atasa situasi kewangan mereka.

Bagi client unit amanah, ejen harus menilai prestasi pelaburan mereka selama tempoh yang ideal, contohnya selepas 3 tahun dari tarikh mula melabur. Adakah dana yang dilabur itu berpotensi untuk mencapai objektif pelaburannya atau tidak?

Bukannya, lepas dapat komisyen terus lesap. Dapat travelling insentif dah lupa client dibawah-bawah tu. Beli kereta baru,motor baru & rumah besar, semakin jauh hubungan mereka dengan client.

Bila client takaful warded atau client unit amanah rugi dalam pelaburan, terus sepi membisu. Bak kata pepatah "Janji boleh jual bohhh"

Sebab itu, kami di An Nusar Wealth Solution sentiasa mendekati client, rakan niaga serta bakal client dan peka akan keperluan mereka.

Jadi, Apa kata anda???

Lunch bersama bakal client

Berminat, cuma klik www.wasap.my/60163163292 untuk mengetahui & berbincang akan risiko-risiko yang kita akan hadapi.

p/s: Suka akan post ini, mohon LIKE & share untuk manfaat bersama.

No comments:

Post a Comment